Zawiera spoilery

Streszczenie tomów mangi

Tom 01: Szaman w Tokio Gimnazjalista Manta Oyamada spotyka na cmentarzu dziwnego chłopaka, który widzi duchy. Aby bliżej zbadać sprawę wybiera się tam następnego dnia, zostaje jednak zaatakowany przez gang, któremu przewodniczy Ryu "Drewniany miecz" (Bokutou no Ryu). Następnego dnia chłopak od duchów - Yoh Asakura - pojawia się w szkole Manty jako uczeń z wymiany! Informuje go, że jest szamanem i chcąc pomóc koledze, wybierają się następnego dnia na cmentarz i Yoh łącząc się z duchem samuraja Amidamaru pokonuje opryszków. Celem podróży chłopca jest poszukiwanie Ducha Stróża (Guardian Spirit), który pomógłby mu wziąć udział w Turnieju Szamanów (Shaman Fights). Ponieważ samuraj idealnie nadaje się na to stanowisko, Yoh pomaga mu odzyskać jego dawny miecz Harusame i duch przyjmuje propozycję współpracy. W międzyczasie w Tokio ujawnia się inny szaman, Tao Ren. Również jest zainteresowany Amidamaru i pragnie odebrać go Yoh. Rozpoczyna się walka, i chociaż siły są nierówne, wygrywa ją o wiele słabszy Yoh.

Tom 02: Mistrz Kung-fu Gdy Asakura odpoczywa po walce w szpitalu przypomina sobie prawdziwe znaczenie turnieju - jego zwycięzca, tytułowy król szamanów łącząc się z królem duchów (Great Spirit) ma zbawić świat. Wkrótce chłopaka odwiedza jego narzeczona Anna, która jest medium (Itako) i ma za zadanie pomóc mu przygotować się do rozgrywek. Parę dni później Yoh spotyka Jun Tao - siostrę Rena, która chce dokończyć zadanie za brata używając kontrolowanego przez talizmany jiang-shi Lee Bailonga. Bezbronny Yoh jest na przegranej pozycji dopóki Manta nie przynosi mu drewnianego miecza Ryu, przy pomocy którego Yoh zrywa zaklęcie z umarlaka. Niestety ten wpada w szał przypominając sobie o śmierci z rąk rodziny Tao i atakuje Jun. Anna wzywa ducha jego nauczyciela Sha-wen, który pomaga mu odnaleźć spokój. Mimo to Bailong dobrowolnie zostaje przy swej dawnej pani.

Tom 03: Jaszczurzy facet Ryu opętuje duch o imieniu Tokageroh, który wiele lat temu został zamordowany przez Amidamaru i szuka zemsty. Zjawa kradnie Harusame i bierze Mantę za zakładnika. Gdy pojawia się w domu Yoh, Amidamaru jest gotowy dla dobra Oyamady zniszczyć własny miecz wykonany przez jego przyjaciela Mosuke. Walka zostaje wygrana, jednak ducha prawdziwie pokonuje dopiero Yoh, który pozwalając mu się opętać przywołuje w Tokageroh wspomnienia o jego matce i nawraca go na dobrą drogę. Następnego dnia Anna przyzywa Mosuke, aby połączył się z Ryu i naprawiając jego dłońmi miecz, aby opryszek na własne życzenie mógł zapłacić za szkodę.

Tom 04: Kontrola ducha Yoh przechodzi walkę eliminacyjną do turnieju. Jego przeciwnikiem jest Silva, członek Rady Szamanów (Path Tribe), której zadaniem jest nadzorować jego przebieg. Asakura nie może uderzyć egzaminatora, gdyż ten walczy duchami zwierząt, tworząc z nich swą broń. Mężczyzna wyjaśnia chłopakowi, że używa swej duchowej energii, aby łączyć duchy z przedmiotami - ta technika nazywa się Kontrola Ducha (Oversoul). Yoh używa jej łącząc Amidamaru z Harusame i tym samym raniąc Silvę przechodzi test. Jego pierwszym przeciwnikiem w trzech walkach pierwszej rundy jest Horo Horo - członek plemienia ajnów z północy. W nocy walki Asakura spotyka tego chłopaka, który łączy swego ducha drobiażdżka Kororo z deską snowboard'ową by tworzyć lodowe ataki. Kiedy wyjawia, że jego marzeniem jest ocalić drobiażdżki i sprawić, by świat wzorem jego plemienia połączył się z naturą, szamani zaczynają walczyć.

Tom 05: Odrażający Doktor Faust Yoh z łatwością odpiera wszystkie ataki Horo i wygrywa walkę, kiedy Kontrola Ducha przeciwnika znika z powodu zmęczenia. Pomimo to Yoh i Horo zostają przyjaciółmi, skoro oboje wciąż mogą walczyć w turnieju (aby przejść trzeba wygrać dwie z trzech walk). W międzyczasie Silva ujawnia, że następnym przeciwnikiem Yoh jest Faust VIII i prosi Annę, aby ta nie pozwoliła Yoh walczyć. Anna jednak odmawia i chłopak spotyka się z Faustem. Kiedy ten ujawnia, że pragnie zostać królem aby ożywić swoją żonę, Elizę, atakuje Mantę. Asakura rusza na pomoc przyjacielowi w furii niszcząc wszystkie ożywione szkielety, którymi Faust posługuje się jako bronią. Wtedy mężczyzna ujawnia swą prawdziwą Kontrolę Ducha, tworząc ciało Elizy z jej kości. Z powodu poprzedniego ataku, Yoh jest zmęczony i zostaje pokonany.

Tom 06: Wycieczka do Izumo Yoh przegrał walkę, gdy znikła jego kontrola ducha. Następnego dnia spotykają się z Mantą w szpitalu i Asakura nie chce, aby dalej się przyjaźnili ze względu na bezpieczeństwo chłopca. Oyamada rozumie jednak, że Yoh obwinia go o przegraną. Kilka dni później razem z Anną i Amidamaru szatyn wybiera się do Izumo do swojego dziadka Yohmei, aby ten pomógł mu zwiększyć umiejętności, bo w trzeciej walce musi zmierzyć się z Renem. Dziadek wysyła swojego wnuka na dziesięciodniową podróż w Tunelu Tartaru (Yomi Cave). W międzyczasie Manta spotyka Ryu i razem postanawiają odszukać Yoh. Kiedy zbliżają się do chłopaka, zostają zaatakowani przez służącą Asakurów, Tamao Tamamurę i jej duchy, Ponchi'ego i Konchi'ego. Powstrzymuje ją Anna, która prowadzi przybyszów do Yoh. Jego podróż skończyła się i jest teraz silniejszy.

Tom 07: Starcie na Cmentarzu Mata Yoh wraca do Tokio, aby odbyć trzecią walkę. Spotykają się z Renem w parku. Tao łączy ducha Basona z włócznią guan-dao i rozpoczyna nieustępliwy atak. Yoh jednak odpiera wszystkie uderzenia. Gdy ten ma już przewagę, Ren rozszerza kontrolę aby dobić osłabionego przeciwnika. Plan nie udaje się, bo Asakura nie przestaje blokować ataków i tracą siłę na równi. Wprawia to w złość Chińczyka, a w międzyczasie jego siostra spotyka się z ich ojcem Tao En i zapewnia go, że chłopak przegra walkę.

Tom 08: Droga do Twierdzy Tao Yoh i Ren wykonują swoje ostateczne ataki. Po starciu obie kontrole ducha znikają w tym samym czasie, co oznacza że oboje zaliczyli walkę i przechodzą dalej. Po przyjęciu w zajeździe, światopogląd Ren'a zmienia się - do tej pory uważał on, że ludzie nie mogą współżyć z szamanami, a złość jest podstawą egzystencji w dzisiejszym świecie, że trzeba zabić najpierw by przeżyć. Jednak teraz dzięki Yoh docenia on przyjaciół i pozytywne uczucia, dlatego wyjeżdża do Chin aby rozprawić się ze swoją przeszłością i uwolnić od złych zasad, które wpajał mu ojciec. Wracając ze sklepu, Yoh i Tamao (która przyjechała z Izumo, aby pomóc Annie i jej narzeczonemu) zostają zaatakowani przez szamanów nazywających siebie Boz Brothers, mających na celu zabicie chłopaka. Pokonuje ich Ryu, który stał się szamanem łącząc z Tokagero. Wkrótce w domu Yoh pojawia się Bason aby powiedzieć, że Ren i Jun zostali uwięzieni przez swojego ojca i są torturowani w lochach. Ryu, Horo, Manta i Yoh ruszają, aby go uratować. Kiedy dostają się do Twierdzy Tao, zostają zaatakowani przez pięciu strażników Jiang Shi (zombie). Horo Horo i Ryu zostają, aby z nimi walczyć a Yoh idzie uratować Ren'a i jego siostrę.

Tom 09: Podróż Szamańska Akcja ratownicza powodzi się, jednak Ren nie chce uciekać póki nie pokona ojca. Idąc do głównego punktu zamku spotykają Ryu i Horo pokonanych przez ostatniego ze strażników. Kiedy odkrywają, że Jiang Shi używają zwłok Sha-wen, Bailong przecina je na pół. Przeciwko Ren'owi jego ojciec używa najsilniejszej kontroli ducha, jednak zostaje pokonany. Ren jest inny, więc En pozwala jego przyjaciołom opuścić swój pałac. W Tokio plemię Path oznajmia, że turniej kontynuowany będzie w Wiosce Rady (Path Village), która usytuowana jest w Ameryce i dlatego wszyscy uczestnicy muszą stawić się w wyznaczonym miejscu, gdzie czeka na nich przygotowany samolot. Jeszcze przed wejściem na pokład, Yoh, Ryu, Horo i Ren zostają zaatakowani przez nastolatka Hao, który używa ogromnego Ducha Ognia (Spirit of Fire). Kiedy ich opuszcza, wszyscy wsiadają do samolotu. Zostają wysadzeni 1200km od miejsca docelowego i ich zadaniem jest odnaleźć Wioskę Rady samodzielnie.

Tom 10: Pieśń śmierci Szukając miejsca drugiej rundy, grupa Yoh próbuje zapytać o jej położenie Lilirary, członkini plemienia Seminoa. Kobieta odmawia im wspominając jak plemię Path zmasakrowało jej przodków. Szamanka atakuje ich przy użyciu duchów ich duchów, aby poczuli ból śmierci mężczyzn. Grupa jednak odnajduje prawdziwego mordercę, którym był Hao. Lilirara decyduje się zdradzić im lokalizację Wioski, jednak kiedy tylko odchodzą, zostaje zamordowana przez Hao. Grupa Yoh spotyka chłopaka imieniem Lyserg Diehtel, który chce do nich dołączyć. W celu sprawdzenia ich siły atakuje ich swoją kontrolą ducha, łącząc ducha Morphea (ang. Chloe) z wahadełkiem. Chłopiec rani Ren'a i Horo, jednak zostaje pokonany przez Yoh. W szpitalu szaman przeprasza grupę wyjaśniając, że odkąd Hao zabił jego rodziców, chce znaleźć silnych sprzymierzeńców, aby dokonać zemsty. Grupa pozwala Lyserg'owi do nich dołączyć i ruszają w dalszą podróż.

Tom 11: Krew i Amarant W Japonii Yohmei prosi Annę aby ta przekazała Yoh księgę zawierającą uroki Hao, która pomoże chłopakowi pokonać wroga. Okazuje się, że Hao jest w rzeczywistości reinkarnacją założyciela rodziny Asakura. Z księgi wychodzą dwa demony - Zenki i Kouki - jednak Annie udaje się zdobyć nad nimi kontrolę. W Ameryce Horo zostaje ranny podczas jazdy na snowboardzie i ocalony przez dziewczynę imieniem Bluebell Bloch. Aby się odwdzięczyć, Horo postanawia uspokoić jej polarnego niedźwiedzia, który atakuje ludzi, jeśli ci podejdą blisko. Podczas tej misji misiek zostaje zabity przez grupę myśliwych, jednak Horo postanawia pozostawić ich przy życiu. Kiedy powraca do grupy, udają się do ruin, aby zbadać, czy nie są one powiązane z Wioską Rady. Spotykają tam piątkę popleczników Hao, mających na celu przetestowanie Yoh. Jeden z nich, Boris Tepes Dracula atakuje Lyserga, co powoduje niewolę chłopaka. Będąc teraz sługą Draculi, Lyserg napada na Yoh.

Tom 12: Gniew aniołów Boris ujawnia, że w rzeczywistości chłopak jest opętany przez jego ducha Bromaro, który teraz przechodzi na Yoh. Amidamaru jednak przekonuje ducha by zaprzestał ataku. Wykorzystując nauki jakie zdobył na treningu z Yohmei, Ryu poprzez kontrolę ducha tworzy Yamata No Orochi i pokonuje Boris'a. Yoh chce dowiedzieć się od niego czegoś o Hao, jednak mężczyzna zostaje zamordowany przez Marco - członka grupy X-Laws (w polskiej wersji anime są to Wyrzutki), która ma na celu zabicie Hao. Kiedy grupa Yoh walczy z pozostałą trójką wysłanników Hao, jeden z nich - Big Guy Bill Burton - prawie zostaje zamordowany przez X-Laws, którzy używają Archaniołów jako duchów stróżów. Jednak przed dokonaniem tego morderstwa, Yoh powstrzymuje ich krytykując gwałtowne akcje, jakie wykonują. Marco chce zaatakować Yoh, ale w końcu odchodzi. Podczas wędrówki przez ruiny z Billy'm, wrogi szaman mówi grupie, by go zostawili i tłumaczy, jak dojść do Wioski Rady.

Tom 13: Powrót Fausta Kiedy opuszczają ruiny, grupa Yoh doznaje halucynacji i budzi się w Wiosce Rady otoczonej przez Króla Duchów. Lyserg gdzieś znika, a Yoh w sklepie spotyka Annę, Mantę i Tamao. Grupa spotyka także Joco - komedianta, który chce do nich dołączyć, odkąd okazało się, że turniejowe walki mają się od teraz odbywać w trzyosobowych drużynach. Ren wybiera Horo i Joco jako swoich kompanów. Manta znajduje także Fausta VIII, który także chce do nich dołączyć, na co grupa przystaje ze względu na korzyści, jakie niesie ze sobą posiadanie lekarza. Dwa miesiące później zaczynają się walki szamanów. Pierwsza jest pomiędzy drużyną Drużyna Rena (Ren, Horohoro i Joco) a Tsuchi-Gumi, którą tworzą Boz Brothers i Peyote - są to poplecznicy Hao. Używając swojego ducha-jaguara Mica Joco tworzy kontrolę ducha i pokonuje Boz Brothers. Jednak Peyote opętuje braci dwoma duchami sprawiając, że walczą chociaż są już pokonani. Joco nie chce nikogo mordować i sam zostaje pokonany.

Tom 14: Cierpiąca księżniczka Joco wspomina swoje życie jako kryminalisty i zmarłego mentora Oronę, który pomógł mu zrozumieć, co jest naprawdę ważne. Chłopak tworzy powiew wiatru skłaniający duchy Peyota do takiego śmiechu, że nie są w stanie dalej walczyć. Wtedy Ren wykańcza szamana i Drużyna Rena wygrywa walkę. W następnym starciu występuje drużyna Nile River Team przeciw X-I, jednej z drużyn X-Laws. Lyserg waha się przed zabiciem jednego z przeciwników, Anatel Pokki i traci kontrolę. Zastępuje go przewodnicząca X-Laws, żelazna dama Iron Maiden Jeanne. Używa swego ducha Shamash'a, który łapie członków w pułapkę pełną tortur. Cała trójka ginie.

Tom 15: Północna duma W następnej walce drużyna Funbari Onsen (Yoh, Ryu i Faust) występuje przeciw Icemen - szwadronowi z północnej Europy. Jeszcze przed rozgrywką wszyscy spotykają się w barze i mają małą utarczkę z Horo i Joco, którą zatrzymuje Ren. Na arenie Yoh pokazuje swoją nową kontrolę Spirit of Sword, która łączy Harusame z innym mieczem. Podczas walki jednak odpoczywa. Faust tworzy ogromną wersję Elizy i prawie pokonuje Iceman, jednak chcą oni zaatakować Asakurę. Ryu zatrzymuje ich swoim Yamata no Orochi, ale chłopak chce walczyć i Iceman zostają łatwo pobici przez Spirit of Sword.

Tom 16: Wnuk Yoh nocą odwiedza Lyserga. Chłopak przeprasza za zdradę i dziękuje za pomoc w dotarciu do wioski. Kiedy Asakura odchodzi, Jeanne proponuje mu dołączyć do X-Laws, on jednak odmawia. Następnego dnia drużyna Hao (Hoshi Team) walczy przeciw X-III. Szaman samotnie staje naprzeciw trójce, która nie ma z nim szans. Kiedy zabija dwójkę z nich, jedyny ocalały członek używa granatu, aby pochłonąć cały tlen z areny i w ten sposób pokonać Ducha Ognia. Nie udaje się i Hao ujawnia, że jest w stanie kontrolować wszystkie pięć elementów. Kiedy trzech członków X-III ginie i ich dusze zostają zjedzone przez Ducha Ognia, Hoshi Team wygrywa. Przyjaciele Yoh dowiadują się, że Hao jest w rzeczywistości jego bratem bliźniakiem, w którym przy narodzinach odrodził się założyciel rodziny.

Tom 17: Wyrocznia Szamańska Ren i jego drużyna spotykają ojca Yoh - Mikihisę. Pragnie on ich trenować, jednak dochodzi do walki pomiędzy nim a Renem, której zwycięzcą jest Mikihisa. W międzyczasie dwójka członków plemienia dołącza do Hao. Podczas odpoczynku po walce, trójka sprzymierzeńców Hao (Peyote, Turbine i Hang Zang-Ching) próbują zabić Mikihisę i jego drużynę. Ponieważ na miejscu jest drużyna Rena, zajmuje przybyszów i dzięki temu Mikihisa i członkowie jego drużyny - bliźniaki Redseb i Seyram Munzer mogą uciec. Podczas ucieczki jednak napada ich inna drużyna Hao, Hana-gumi. Na szczęście zostają ocaleni przez Annę, Jun i Tamao. W międzyczasie Ren zostaje zamordowany przez Peyota. Taki sam los czeka Horo i Joco, ale w ostatniej chwili zostają uratowani przez Yoh, który staje do walki przeciw sługusom brata.

Tom 18: Upadający towarzysz Kiedy na froncie pojawiają się także Ryu i Faust, opryszki uciekają. Wiedząc, że jedyną osobą która może ocalić Ren'a jest Jeanne, Yoh prosi ją o to za cenę rezygnacji z turnieju, za co wścieka się na niego Horo. W międzyczasie dziewczyny zostają pokonane przez Hana-gumi. Tamao i Jun pozwalają Annie uciec z Redsebem i Seyram, żeby mogła dowiedzieć się co się dzieje z Yoh. Jun, Bailong i Tamao niemal giną, ale Magna rozkazuje Hana-gumi zaprzestać ataku i Mikihisa poleca dziewczynom, żeby uciekły.

Tom 19: Osorezan Revoir Kiedy Anna dowiaduje się, że Yoh postanowił odejść z Turnieju, wspomina ich pierwsze spotkanie, które miało miejsce pięć lat temu. Tamtego czasu Yoh dowiedział się od swojego dziadka Yohmei, że wybrano mu żonę. Musiał w towarzystwie ducha kota Matamune pojechać do Aomori, gdzie mieszkała jego babcia i narzeczona Anna. Na miejscu pomimo nieprzyjemności dziewczynki zakochał się w niej od pierwszego wejrzenia. Wkrótce później został zaatakowany przez demona zrodzonego z wrogich ludzkich myśli - Oni'ego, jednak ocalił go Matamune. Następnego dnia domyślił się, że to Anna nieumyślnie wezwała potwora. Kiedy zadeklarowała mu, że to koniec i przyszła się pożegnać, wybiegł za nią i zaatakował go inny demon. Chłopak postanowił z nim walczyć, jednak ku zdziwieniu obecnych demon zniknął, gdy Anna mu tak nakazała. Wieczorem oboje oglądali telewizję. Yoh odkrył moc Anny - rozumiała ona serca innych. Przez wrogie ludzkie uczucia powstawały demony. Obiecał dziewczynie, że będzie ją chronił i pomoże uwolnić się od Oni'ego.

Tom 20: Epilog Anna i Yoh wybrali się do świątyni świętować nowy rok. Na miejscu jednak wciąż pojawia się kilku Oni'ch, których większość zostaje pokonana przez Matamune. Niestety jeden z nich zjada swoich towarzyszy i stając się gigantycznym Oh-Oni'm porywa Annę i zabiera ją na górę Osore, gdzie może przyzwać więcej demonów i wciąż rosnąć w siłę. Matamune i Yoh wyruszają, aby ją uratować. Kot używając ostatków swojej mocy zamienia się w gigantyczny miecz, chociaż wie, że nie będzie mógł więcej powrócić do swojej pierwotnej formy. Yoh używa tego miecza aby zabić Oni'ego, któremu Anna odmawia użyczenia swojej mocy. Jakiś czas później, kiedy Yoh opuszcza Aomori zanim nie wsiada do pociągu spotyka się z Anną, która mu dziękuje. Czyta też testament Matamune. Powracając do czasów Turnieju, X-Laws są blisko ożywienia Ren'a. Dusza chłopaka jednak wychodzi z ciała i próbuje to zatrzymać, bo nie chce by Yoh odszedł z turnieju.

Tom 21: Epilog II X-Laws bez problemu ożywiają Ren'a. Chłopak dziękuje Yoh za poświęcenie. W międzyczasie wściekły na Yoh Horo natrafia na Icemanów, którzy są atakowani przez Big Guy Bill Burton'a i Blocken Mayer'a. Rusza im na pomoc. Gdy jest na granicy życia, pojawia się jego ojciec i pokonuje Bill'a. Blocken postanawia dobić Horo, ale chłopak ratuje się używając duchów Iceman'ów. Osłabionego chłopaka chce zamordować ledwo żywy Bill, ale zjawia się Lyserg ze swoim nowym duchem Zeruel i ratuje szamana. Zabiera wszystkich do Fausta, jest jednak śledzony przez popleczników Hao. Grupa Yoh ucieka, ale Ryu niemalże umiera walcząc z Peyotem i Turbinem.

Tom 22: Epilog III Kiedy Yoh dowiaduje się od Amidamaru, że Ryu jest w niebezpieczeństwie wraca, żeby mu pomóc. Szaman jednak zostaje ocalony przez Sati z Drużyny Gandary. Ponieważ jej celem jest pokonać Hao, Peyot i Turbin uciekają. W międzyczasie okazuje się, że Joco w przeszłości zamordował ojca Seyram i Redseb'a. Dzieci atakują go przy pomocy ducha Golema szukając zemsty. Afroamerykanin zostaje zamordowany, a jego ciało zabiera Ryu. Yoh przekonuje Redseb'a, żeby przestali walczyć dla nienawiści. Golem jednak wymyka się spod kontroli i atakuje Yoh. W tym samym czasie Joco pojawia się w otchłaniach piekła i spotyka swojego mistrza, który sprawdza, czy chłopak żałuje swoich grzechów. Na powierzchni Hao (który przybył sprawdzić, czy jego brat jest bezpieczny) ujawnia, że Seyram opętuje jej ojciec Camuel i chce ją zabić. Powstrzymuje go przed tym Yoh, ale zostaje wciągnięty w zasadzkę. Lyserg, Horo i Ren przybywają mu pomóc.

Tom 23: Epilog IV Hao odchodzi. Z powodu swojej rany Yoh jest osłabiony. Jego przyjaciele próbują pokonać Golema, ale nie mogą używać całej mocy ze względu na Seyram. Redseb próbuje jakoś uspokoić ojca. Nie powodzi się to, ale życie ratuje mu Joco ożywiony przez Sati z Drużyny Gandary. Afroamerykanin używa teraz jeszcze jednego ducha - Pascal'a Avaf. Jest teraz bardzo silny i mógłby pokonać Golem'a, ale walczących zatrzymują duchy Anny, która nagle pojawia się na miejscu starcia.

Tom 24: SF Camuel odzyskuje świadomość i jego dusza idzie do Nieba. Później Yoh odwiedza jeden z popleczników Hao, dziewczynka o imieniu Opacho. Mówi mu ona, że jeżeli nie powróci do Turnieju Hao zabije Redseb'a i Seyram. Po naradzie z Anną i Amidamaru, Yoh udaje się do X-Laws i deklaruje im, że sprawę jego powrotu do Turnieju rozwiążą poprzez walkę. Dzięki pomocy duchów swojego ojca i Spirit of Sword Yoh obezwładnia większość członków stowarzyszenia i staje naprzeciw Marco. Jednak ich walka zostaje przerwana przez Luchist'a Lasso, jednego ze sługusów Hao, który przybył aby chronić chłopaka. To Luchist założył X-Laws i jako że przewyższa Marco, pokonuje go swoim archaniołem. Chce zamordować mężczyznę, ale walkę zatrzymują Lyserg i Yoh.

Tom 25: Klucz Kiedy Lyserg i Yoh walczą razem, udaje im się pokonać Luchist'a. Marco ujawnia, że powód dla którego utworzył X-Laws to zemsta na Hao za zabicie jego rodziny. Marco próbuje popełnić samobójstwo przez to, jak manipulował drużyną, ale zostaje zatrzymany przez Jeanne, która namawia go, żeby powrócił na misję. Podczas świętowania powrotu do Turnieju, Yoh przekonuje przyjaciół, że najlepszym sposobem aby pokonać Hao jest zaatakować go na krótko po tym jak stanie się Królem Szamanów, kiedy będzie osłabiony. Rozpoczyna się walka Drużyny Rena z Drużyną Miyooh (podlegającą Gandarze). Chłopak walczy solo. Będąc w krytycznej sytuacji tworzy nową kontrolę ducha kreującą błyskawice, które pokonują Yainage - jednego z członków.

Tom 26: Węch braci Z powodu poprzedniego ataku Ren próbuje odpocząć, zostaje jednak zaatakowany przez Jackson'a. Kadou natomiast łatwo pokonuje Joco. Jedynym zdolnym do walki członkiem drużyny zostaje Horo. Dzięki treningowi z Pascal'em, jemu również udaje się stworzyć nową kontrolę, która przybiera kształt dwóch opancerzonych rąk. Obezwładnia on przeciwników i wygrywa walkę. Następne starcie wygrywa Hana-gumi. W międzyczasie trójka X-Laws znajduje Hao i próbują go zastrzelić, ten jednak łatwo zabija ich i zjada ich dusze. Anahol Pokki (brat bliźniak Antela, który został zabity przez X-Laws podczas walki turniejowej) atakuje Marco, Mantę, Jeanne, Lyserga i Tamao aby zemścić się za śmierć brata. Drużyna Funbari Onsen spotyka Sati, która chce przetestować Yoh by sprawdzić czy nadaje się na jednego z Wojowników Pięciu Elementów (Five Elemental Warriors). Zabija chłopaka, żeby przeszedł trening w Piekle.

Tom 27: Egzotyka Yoh i Amidamaru pojawiają się w Piekle. Muszą walczyć przeciw Yohken'owi, przodkowi Asakurów który razem z Matamune pokonał Hao 500 lat temu. Yohken używa miecza Matamune, a Yoh tworzy nową kontrolę ducha oburącz trzymając jeden miecz. Walczą na takim samym poziomie i Yoh udaje się wygrać. W tym samym czasie Sati wyjaśnia Ryu i Faustowi, że Wojownicy Pięciu Elementów mogą kontrolować elementy i chce, aby użyli oni Duchów Pięciu Elementów (Five Elemental Spirits), włączając Ducha Ognia, aby pokonać Hao. Kiedy o tym mówi, pojawiają się poplecznicy Hao i zaczynają ją atakować. W piekle Yohken rozmawia z Yoh o Hao, ale jego dusza zostaje nagle stracona przez grupę demonów Oni, którzy atakują także Yoh.

Tom 28: Piękna panienka Drużyna Miyooh wysyła drużynę Rena do piekła, aby mogli trenować. Kiedy Horo i Ren walczą z wysłanymi przez Matamune demonami Oni, przeciwnikiem Joco jest Pascal. W międzyczasie Anahol sprzymierzył się z Hao i zamordował Lyserga, który też jest teraz w Piekle. Na powierzchni Ryu, Faust i Sati zostają zaatakowani przez popleczników Hao i Sati zostaje zamordowana. Jeanne również umiera z powodu ataku Anahol'a, ale używa ostatniej cząstki swojej mocy aby ocalić Marco. Jednakże Marco jest bardzo słaby i też zostaje pokonany. Hao przybywa, aby wszystkich dobić, jednak zostają uratowani przez Annę. Yoh przechodzi wszystkie testy w Piekle i zostaje przywrócony do żywych przez Fausta, który opanował umiejętność ożywiania zmarłych. Kiedy Yoh powstrzymuje popleczników Hao, Jun udaje się ożywić Drużynę Rena. Avaf Pascal zostaje w Piekle, aby pomóc Lysergowi zdać test. Kiedy poplecznicy Hao dowiadują się, że ludzie odkryli wioskę Path i chcą ich zaatakować, Peyote ujawnia, że jest sprzymierzeńcem Mansumi Oyamady - ojca Manty i zabija swoich towarzyszy.

Tom 29: Szamańskie walki (Screw the SF) Hao próbuje zjeść dusze Hana-gumi, jednak zostaje powstrzymany przez Annę. Chce zabić dziewczynę, ale Yoh przychodzi z nim porozmawiać. Spotykają się w kawiarni. Toczy się rozmowa o tym, że Hao pragnie pochłonąć Yoh. W międzyczasie Sati przywraca Jeanne do życia i ujawnia, kim są wojownicy: Yoh (ziemia), Horo (woda), Ren (błyskawice), Joco (wiatr) i - wciąż będący w piekle - Lyserg (ogień). Tymczasem walki szamanów wciąż trwają i nadchodzi czas na starcie Drużyny Rena z drużyną Funbari Onsen. Horo i Ren obezwładniają Ryu i Fausta, ale Joco nie może walczyć bo Avaf Pascal wciąż jest w piekle. Yoh walczy samotnie przeciw Horo i Ren'owi, ale nie unika żadnego ataku i ledwo udaje mu się przeżyć. Kiedy trójka przygotowuje się do finałowego starcia, Lyserg powraca z Piekła i przerywa walkę. Pojedynek zostaje odwołany, bo dwie inne drużyny zrezygnowały z udziału. W ten sposób, drużyny które przeszły do półfinałów to: Drużyna Rena, Funbari Onsen, Drużyna Gwiazdy (Hoshi Gumi - jest w niej Hao) i X-I.

Tom 30: Nienormalny dzień Po walce pomiędzy Drużyną Rena a Funbari Onsen, członkowie obu drużyn odpoczywają w gorących źródłach. Dołącza do nich Hao, wyjaśniając, że półfinały odbędą się na zaginionym kontynencie Mu, a Mansumi Oyamada wraz z całą flotą statków zajmują wybrzeże, aby szukać kontynentu. Składa Yoh i reszcie propozycję powstrzymania ojca Manty. Przyjaciele zgadzają się na to bo chcą zobaczyć, jak silny jest Hao. Następnego dnia na wybrzeżu Hao używając swojej nowej kontroli ducha (zbroi) łatwo niszczy większość statków, resztę zostawiając Yoh. Po wylądowaniu na Mu, wszystkie zwycięskie drużyny poddają się. Hao zostaje królem szamanów, jednakże nie zebrał jeszcze swoich sił - w tym czasie Yoh i jego przyjaciele muszą dotrzeć do niego i pokonać, dopóki się nie obudzi. Rada jednak stanęła po stronie króla i aby to zrobić, muszą pokonać dziesięciu kapłanów Rady. Kiedy przygotowują się do wędrówki, zatrzymuje ich walka Luchista i Marco. Oboje giną.

Tom 31: Piosenka Plemienia Patch Grupa Yoh przybywa na pierwszą z dziesięciu Flor* (Plants) Mu, mając 15 godzin dopóki Hao nie obudzi się jako Król Szamanów. Na Florze Pustyni stają przeciw kapłanowi Namari i Ryu decyduje się walczyć z nim, jednak zostaje zamordowany. Widząc umiejętności członka Rady, Ren i Horo łączą siły, aby go pokonać. Po tym jak Faust ożywia Ryu, drużyna udaje się na drugą florę, gdzie wpadają w pułapkę kapłana Bron'a. Łapie on większość szamanów w sieć pająka stworzoną jego kontrolą ducha i morduje Ren'a i Horo, kiedy ci próbują uciec. Naprzeciw niemu staje Lyserg, jednak zostaje pokonany. Jeanne decyduje się zaatakować, jednak zanim pozbawia go życia walkę przerywa Lyserg, który spala Bron'a. Jeanne przywraca życie Horo i Ren'owi, jednak traci całą swą siłę i nie jest w stanie kontynuować wędrówki. Pozostali członkowie ruszają do trzeciej flory, gdzie Ren walczy z Magną aby zrekompensować swoje wcześniejsze starcie.

Tom 32: Pewnego razu był wiersz Ren łatwo pokonuje Magnę i drużyna udaje się do czwartej flory. Walczą tam przeciwko Radimowi - spikerowi w walkach szamańskich. W międzyczasie Yoh odkrywa, że Redseb i Seyram wraz z Golem'em udali się do Mu aby mu pomóc stawić czoła Hao, jednak kiedy go znaleźli, ten zabił ich. Faust walczy przeciw Radimowi, ale zostaje przez niego zabity i nie może powstać. Yoh atakuje przeciwnika i pokonuje go, więc drużyna udaje się na piątą florę. Przeciwnikiem jest ich przyjaciel Karimu (Kalim), który oferuje im odpoczynek - zgadzają się na niego. W tym czasie Drużyna Gandara otrzymuje od Plemienia Patch trzy duchy natury i poszukuje innych, aby przekazać je Wojownikom Pięciu Elementów. Dusza Redseb'a odnajduje Ducha Ognia i daje go grupie Yoh, jednakże Lyserg odmawia przyjęcia go gdyż nie jest w stanie w pełni kontrolować jego mocy. Drużyna udaje się na spoczynek, aby przygotować się do walki z pozostałymi członkami Plemienia i Hao następnego dnia. Ponownie w Tokio, Manta spotyka się z Anną, która odnalazła drogę do Mu i chce pomóc narzeczonemu. Tom kończy się Funbari no Utą.

KONIEC

____________
*Plants - dosłownie znaczy to rośliny. Przetłumaczyłam to jako Flory, bo brzmi to dziwnie, prawda? W języku angielskim nawet się wkomponowuje, ale nie w polskim niestety.
Copyright by anulka406 (design and site)